tisdag 21 oktober 2008

Hurra, Blutsaft är lösningen!

Höll på att sätta i halsen när jag i fredagskväll hemma i TV soffan under en reklampaus fick se en för mig ny reklam (tittar inte så mycket på TV), nämligen den för den härliga hälsodrycken Blutsaft. Herregud! Reklamen inleds i stil med att en röst berättar ”När vi kvinnor kommer hem från en lång arbetsdag är det alltid mycket som väntar oss…..” medan man får se en trött kvinna och ord som ”städning”, ”matlagning, ”tvätt” och liknande dyker upp i bakgrunden. Lösningen då för ”oss kvinnor” är att ta några sväljar av vitamindrycken med det oaptitliga namnet Blutsaft.

Detta känns oerhört skönt att veta ifall det skulle vara så att min framtida partner typ skulle vara helt fysikt oförmögen att dela vardagsbördorna med mig! Vadå förändra sociala strukturer? Varför gå till botten med problemet när Blutsaft finns? Ska man skratta eller gråta? Jag trodde helt ärligt inte att det var möjligt att göra sådana här reklamer i Sverige 2008.

2 kommentarer:

Klara sa...

http://niklasstromstedt.blogspot.com/2008/10/jmstlldhet.html

Niklas håller med!

Jocke sa...

Jag undrar om reklamen är hönan eller ägget.