onsdag 17 december 2008

Blondinbella räddar julen

När man till slut, efter många år av förnekelse, uppnått den ålder då julkalendern på tv inte är rolig längre hur mycket man än anstränger sig, kommer räddningen från oväntat håll. Isabella Löwengrip, mest känd som Blondinbella, stegar med svarta lackpumps rakt in i decembermisären och väntan på tomten känns plötsligt så mycket mindre lång.

Jag ska erkänna att jag emellanåt ställt mig aningen frågande till Sveriges främsta bloggerska. I somras blev jag lätt kräkfärdig när hon i DN:s Hej Konsument delgav att hon, vid sjutton års ålder, brände mellan tio- och femtontusen spänn i månaden på kläder och att hon precis impulsshoppat ett par (antagligen svin-) dyra skor som hon inte ens provat än. Och jag kan kanske ha sagt någon gång att hennes blogg är det sugigaste som finns att finna och att jag hellre läser baksidan på tvättmedelsförpackningen. MEN! Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. Min antipati var nämligen innan det att jag sett Blondinbellas tv-dagbok. Inte bara delar hon med sig av ovärderliga tips såsom att det bästa sättet att sminka sig på är att gå till en make-upartist, eller att man inte ska säga nej om man får chansen att gå på galapremiär, eller att man ska variera sin träning för då blir det roligare att träna. Nej, hon låter även tittarna följa med till gymmet, där hon tränar handledd av sin pojkvän (tack gode gud, hur skulle det annars gå?). Självklart har hon på sig räddningen för oss tjejer: ett par träningshandskar. För vi tjejer vill ju inte ha såna dära fula valkar på händerna som killar har. Den bästa övningen, återigen för oss tjejer, är den där man kan kolla sig själv i spegeln samtidigt. För det gillar ju vi tjejer.

Jag kan knappt vänta till imorgon, då nästa rafflande avsnitt av ”den blonda julkalendern” når min dator. Julafton kom tidigt i år.

1 kommentar:

Anna sa...

äntligen har familjen hittat nåt att samlas kring:D