onsdag 13 maj 2009

Girl & the city (eller Täby kommun fuckar upp)

Tiderna förändras. Dagens ungdom vill inte längre åka på skogsläger, men behovet av att få kidsen intresserade av något som kan vara utvecklande kvarstår. vad göra?

Mats Blückert har lösningen. Han är fritidskonsulent i Täby kommun och initiativtagare till årets hetaste läger för unga tjejer: Girl & the city. För endast 1300 kronor kan flickor i åldern 11 - 13 år bla få besöka NK, gå på spa, göra färganalys och dricka latte (varje dag!). Det är ju ändå den ålder då flickor börjar intressera sig för att gå i affärer, och vad är mer utvecklande än färganalys, spa och daglig lattekonsumtion?

Och oroa er inte. Mats har koll på det här med ideal och stressen kring utseende:

"jag menar att man kan försöka få in diskussioner om ideal från andra hållet. Är flickorna för smala får vi väl stoppa i dem en bakelse … om du förstår vad jag menar"


Hmm. Måste nog hålla med Hanna Dunér. Jag förstår inte heller vad du menar, Mats.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Petter sa...

Skön kommentar av Ebba von Sydow i klippet. Clashade lite med den bild jag hade av henne sedan innan, på ett bra sätt.

Lina sa...

Jag har alltid gillat Ebba. Det är så många som dissar henne bara för att hon är modebloggare. Such a shame... Hon är en skön tjej!