onsdag 3 juni 2009

Skicka Schyman till Bryssel nu!




Det är bara 4 dagar kvar till Europaparlamentsvalet. Vem tänker du rösta på? 

Vi behöver någon som kan ta för sig i Bryssel. Vi behöver någon som på allvar kan föra talan i viktiga frågor. Vi behöver Gudrun Schyman!

Jag kommer inte att rösta efter politisk färg på söndag. Gudrun står för många saker som jag inte håller med om. Men det är dags att vi skickar någon vars främsta mål är att driva feministiska frågor på EU-nivå. Jag vill inte skicka någon som jag bara känner har helt okej åsikter om det mesta. Jag vill inte skicka 18 EU-parlamentariker som alla pratar löst om fred, frihandel, klimatfrågor och jobben. Jag vill skicka någon som är driven och som sticker ut ur mängden. Gudrun behövs bland alla ordbajsande mesproppar! 

Den erfarenhet hon besitter beskriver hon bäst själv:

"Varför just jag då ? Ja - vem om inte jag. Jag har en gedigen kunskap om samhället efter 20 år som socialarbetare. Efter nästan lika lång tid i riksdagen (varav 10 som partiledare) har jag stor erfarenhet av parlamentariskt arbete. Jag behärskar opinionsarbetets alla konster. Eftersom jag har blivit både klok och smart genom åren räds jag numera ingen och imponeras inte heller av farbröder med makt. Jag vet ju varför de har den." 

1 kommentar:

veronicasvard sa...

Heja heja! Skicka Schyman till Bryssel!