torsdag 7 januari 2010

Gudrun och Moderatmännen


En intressant men alldeles för kort debatt mellan Moderatmännen och Gudrun Schyman. Urban Johansson, som är en av de tre grundarna till Moderatmännen, verkar vara en vettig politiker. När jag läser artikeln "Behöver partierna mansförbund?" på Newsmill känner jag verkligen ÄNTLIGEN. Väldigt klok och genomtänkt (jag kan ha några åsikter om vissa detaljer, men det är mindre viktigt i sammanhanget). Särskild like på avslutningen, där man uppmanar fler män att engagera sig för jämställdhet:

"Det håller inte längre att vi lutar oss tillbaka i någon slags infantil grabbighet och beter oss som förvuxna pojkar. Här krävs att vi själva öppnar ögonen och börjar formulera motkrav i debatten. Därför startar vi Moderatmännen, ställer en massa frågor och tar in männen i matchen samtidigt som vi välkomnar alla kön att vara med på ett hörn för att utveckla jämställdheten."

Kom igen nu, alla ni andra dudes. Haka på! Vi på Ansats välkomnar mer än gärna gästbloggare (eller varför inte heltidsbloggare?). Skicka ett mail till mig eller Klara, våra kontaktuppgifter finns i högerspalten.

Btw, kan inte undgå att irritera mig på killen i Charlie Sheen-skjorta i videoklippet. "Åh nej, nu får ni ju stöd av Gudrun, det var ju inte meningen när vi bjöd in dig, höhö". ZOMG.


Inga kommentarer: