lördag 27 mars 2010

Ansats presenterar: Eva Sternberg in action!

Jag har skrivit om Eva Sternberg och hennes mossiga åsikter om mäns kapacitet att vara föräldrar förut. Här har ni henne live!



Bäst i klippet: Jenny Östergrens reaktion när hon får veta
av Eva att "hon ju ändå har en kvinnlig hjärna". Priceless.

Idiotförklaring av halva jordens befolkning, hurra! Snacka om mansdiskriminering. Min första tanke när jag såg videon: Var är Pär Ström? Svaret? Precis här. Lite lam reaktion kan jag tycka men ändå, way to go Pär, jag håller med!

För vidare underhållning: läs debattartikeln som föregick det hela samt Nyamko Sabunis sakliga och normalfuntade respons.

5 kommentarer:

maja sa...

länge sedan jag mådde så här dåligt av osakliga argument. den här debatten är ju ett under av människor som inte kan föra en debatt dvs bemöta varandras argument...

Anonym sa...

herregud, denna kvinna är ju sjuk i huvudet. att hon alls får tv-tid käns helt bisarrt. tack o lov att det är en utdöende generation.

lilithsvalin sa...

Enligt vad jah läst ska hon ha refererat till en avhandling som inte ens delade upp statitiken efter vilket av könen som var mest skyldiga/överepresenterade. Det blir således bara ett massa löst tyckande. Pinsamt.

Lina Eriksson sa...

EXTREMT lame kommentar av Pär Ström, med tanke på hur förnedrande detta är. Vi vet ju hur han kan ta i liksom.

Anonym sa...

Det är tragiskt att hon ens får någon uppmärksamhet. Intelligensbefriade åsikter som dessa borde tystas ner, inte sändas på Sveriges största tevekanal. Saknar en saklig debatt om män och kvinnors roll i föräldraskapet, vilket jag anser vara en av de viktigaste jämställdhetsfrågorna i dagens Sverige. Men tydligen är det bara de som skriker högst och har mest provokativa åsikter som får medieutrymme. Tragiskt.

("Men jag är ju då utbildad i Washington!". Tråkigt Eva, men du verkar inte smartare för det)