tisdag 2 mars 2010

Bu för Björn Borg

"Åååh, vad vi gillar att gnugga plast mot våra taniga kroppar" skriker de undernärda tjejerna på denna reklambild i tunnelbanan åt mig varje dag. Det började så bra med reklamfilmen för Björn Borgs nya underklädesserie Love for all (även om kopplinen till underkläder kan tyckas nåågot långsökt) där ett homosexuellt manligt par blir vigda i kyrkan av en kvinnlig präst. Men vad hände sen? Tillbaka på ruta ett - överretuscherade ben med plastig look som är förvånansvärt lika mina gamla Barbiedockors. Jag blir så trött, less och ganska förbannad över att detta är den bild av kvinnokroppen som vi tydligen fortfarande måste matas med! Synd - hade annars kunnat tänka mig att köpa trosorna som egentligen är riktigt schyssta, men någonting fick mig att tappa lusten på vägen!

1 kommentar:

Lina Eriksson sa...

heh, plastigt retuscherade tjejer som åmar sig i plast? ironiskt värre.

jag undrar verkligen hur mycket de tjänar på sådan här reklam som verkligen väcker noll uppmärksamhet (förutom negativ då).