torsdag 9 september 2010

Vad kvinnor vill ha

Det här inlägget är helt skamlöst kapat rakt av från must-read-bloggen The Viktor Report, därför att det på ett perfekt sätt summerar upp i princip allt jag känner kring Wendelas 2-årsdag och mainstream-media riktad mot det täcka könet överlag:

Därför läser jag Wendela
av The Viktor Report

”Ingen annanstans i svensk media, åtminstone inte fram till lanseringen av tidningen Yourlife, fångas det samtida föraktet gentemot kvinnliga mediekonsumenter så precist och slagkraftigt som just i Wendela. Krig, politik och samhällsproblem till den vanlige läsaren – översatta Daily Mail-undersökningar på teman som ‘choklad eller sex’ till kvinnan. Wendelas betydelse för devalveringen av begreppet ‘krönika i dagspress’ kan knappast heller överskattas. Kort sagt har Wendela på rekordtid etablerat sig som ett absolut måste för alla oss som tjänar levebröd på att skoja med fenomen i media.”


Urval på representativa Wendela-rubriker idag: "Skippa saltet om du vill ha en dotter", "Här hittar du den rätta i september", "Dyrt att resa barnsäkert i taxin", "Madeleine - om männen får välja", "Äldre kvinnor och yngre män - helt biologiskt", "Så får du kvinnorna att se rött - attraheras av rödklädda män", "Här är kändisarna som förstör ditt liv".

Inga kommentarer: